Scouts

zomerkamp 2015 logboek Kevin

19 juli 2015

Van 11 tot en 18 juli verbleven de scouts van Van Speijk op het scoutcentrum Buitenzorg in Baarn voor hun zomerkamp. Een week vol plezier en uitdagingen stond hun op te wachten toen de tassen werden ingepakt de dag(en) ervoor. Wat er ging gebeuren wisten ze toen nog niet. Alle verhalen zijn opgeschreven in een logboek die elke patrouille op de eerste dag had gekregen van de leiding, met de opdracht ‘schrijf voor elke dag iets in dit logboekje’.

In dit verslag zal de week vanuit Kevin zijn patrouille belicht worden. Kevin zijn patrouille bestond voor de rest uit: Ennis, Yannick, Ruben en Teun

Zaterdag

Op de eerste dag van kamp gingen we het kamp opbouwen, tent opzetten, kampkeuken maken en daarna eten. Voordat we weg konden moest eerst nog heel de bus ingeladen worden met al het materiaal dat mee moest. Toen dat gedaan was, gingen we in auto’s richting Baarn. Toen we daar waren moesten we alles opbouwen. Het avondeten bestond uit Chili Con Carne en het was erg lekker. In de avond kregen we uitleg over het thema en ook kregen we een kaartje. Op het kaartje stond ons trainingsnummer, want we zouden opgeleid worden tot ‘special agents’

Zondag:

In de ochten hadden we ontbijt en daarna moesten we naar zilveren kisten gaan zoeken op het terrein met daarin in aanwijzingen. Pas in de middag hadden we alle kisten gevonden. ’s Avonds speelde we het smokkelspel, eerst op een veld vol met varens, maar daar waren teveel doorns dus moesten we naar een ander veld. Toen het spel gespeeld was, was er nog een raad met een paar hints, daarna nog tentinspectie en daarna konden we naar bed.

Maandag:

Maandag was de eerste dag van de hike. We werden best wel vroeg wakker gemaakt en moesten onze tassen inpakken en als je iets vergeten was in je tas te doen moest je kruipend terug naar je tent en het geen pakken dat je vergeten was. Tijdens het lopen kwamen we de patrouille van Onno tegen en zei de leiding dat we goed liepen. Dit duurde alleen niet meer zo heel lang. Later op de dag kwamen we weer Onno’s patrouille tegen en ook die van Tijmen. We liepen gezellig samen verder. Alleen liepen we toen wel fout en kwamen we pas om 12 uur aan op de overnachtingsplek.

Dinsdag:

Dinsdag was de tweede dag van de hike. De terugweg was een stuk korten dan de heen weg. Tijdens de hike zijn we Onno en Tijmens patrouille tegen gekomen. We zijn onderweg twee keer wat langer gestopt en nog een paar keer kort. We hebben de hike bijna helemaal goed gelopen op een klein stukje na. De hike was ongeveer 10km lang (dag 2 dan). We aten aardappelpuree met broccoli en worstjes. In de avond hebben we een spel gedaan. Je moest om de beurt een woord zeggen, later twee worden en op deze manier een verhaal maken. Na de kamp- en hygiëne-inspectie konden we gaan slapen.

Woensdag:

Na het ontbijt hebben we een spel gedaan in het bos achter het terrein. Het spel bestond uit 3 rondes elke ronde verdedigde een andere patrouille de door hen verstopte 6 CD’s. Onno’s patrouille had gewonnen met nog 5 CD’s over en Tijmen en wij waren gelijk met allebei nog 4 CD’s over. Na het spel gingen we lunchen. Na de lunch zouden we eerst gaan voetballen en dana over een stormbaan gaan, maar het regende te hard dus hebben we een rustige middag gehad. Ik heb met verschillende mensen toepen gespeeld (kaartspelletje). Als avond eten aten we gepaneerde kipfilet met pasta en spinazie en als toetje pannenkoeken met ijs. In de avond hadden we een tekencontrole en hebben we weerwolven gespeeld. In de nacht rond twee uur werden we wakker gemaakt om gedropt te worden. Toen we gedropt waren was het al kwart over drie. We waren nog aan het lopen toen het licht werd en waren pas rond kwart over 6 terug op het kampterrein en toen mochten we weer naar bed.

Donderdag:

Na de dropping van vannacht mochten we heel lang uitslapen wel tot 12 uur. Om 11 uur kon ik al niet meer slapen en zijn we me een paar andere naar buiten gegaan. In de middag zijn we de stad ingegaan en mochten we voor €25 onze eigen boodschappen doen. We hadden kipschnitzels gekocht met aardappels en wat groente en natuurlijk een toetje.

Vrijdag:

Vrijdag toen we wakker werden gingen we ontbijten en toen we allemaal uitgegeten waren, moesten we onze tassen voor het zwembad inpakken. We gingen allemaal per keer in de auto’s van de leiding naar het zwembad en konden we daar gaan zwemmen. Er waren in het zwembad grote opblaasbanden en een glijbaan. Na het zwemmen moesten we teruglopen van het zwembad. Toen we terugwaren moesten we onze keukens afbreken en daarna gingen we BBQ’en. Na het BBQ’en moesten we wat voorbereiden voor de bonte avond, maar die ging niet door vanwege het slechte weer en mochten we naar bed.

Zaterdag:

Over de laatste zaterdag heeft de patrouille van Kevin niks geschreven, maar laten we zeggen dat het inpakken en wegwezen was.